środa, 19 listopada 2014

Montaż cewki wysokiego napięcia

Staram się unikać składania iskrowników na oryginalnych cewkach wysokiego napięcia. Abym mógł dać gwarancję na naprawę, cewka musi zostać przezwojona. Nawet jeśli oryginał jest w idealnym stanie wizualnym i wszystkie pomiary omomierzem dają pozytywne wyniki, podczas pracy w rozgrzanym motocyklu mogą powstawać zwarcia międzyzwojowe co spowoduje zatrzymanie pracy silnika. Będzie można go uruchomić dopiero jak motocykl przestygnie, moim zdaniem komplikuje to trochę eksploatację:)


 Przezwojona cewka gotowa do montażu


 Komplet nowych szczotkotrzymaczy wraz ze szczotkami



 Wszystkie śruby w iskrowniku pozostają oryginalne, obrabiam je a następnie oksyduję



 Zamontowana na gotowo cewka oraz styk do gaszenia


 Tak prawidłowo blaszka cewki powinna dotykać do kołka wystającego ze szczotkotrzymacza



 Na wszelki wypadek miejsce lutowania przewodu do cewki osłaniam kawałkiem preszpanu, żeby nic przypadkiem się nie zwarło


 Nowe gniazda wysokiego napięcia wraz z dociskami



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz